مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 08:222022-03-28سياسي

خبر خوب| 67 فقره پرونده قصاص در مازندران منجر به صلح و سازش شد


طی سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران 67 فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام محمدصادق اکبری صبح امروز در بازدید از زندان ساری با اشاره به تعداد زندانیانی که در سال مشمول عفو شدند، گفت: در سال گذشته 942 نفر از محکومان استان مازندران مشمول عفو شدند.

رییس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به صلح و سازش در پرونده های قصاص گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران 67 فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی در خصوص لزوم اجرای مجازات های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات می تواند نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

اکبری با اشاره به آمار آرا صادر شده جایگزین حبس در یک ساله گذشته گفت: سال گذشته برای 8 هزار و 937 پرونده رای جایگزین حبس صادر شد و امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و دقیق و با همکاری همکاران قضایی در سال جاری نسبت به این موضوع اقدامات شایسته تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: مجازات حبس نباید برای مجرمانی که مخل امنیت و آرامش جامعه هستند صادر شود و در این گونه موارد همکاران دستگاه قضایی استان باید با تعیین مجازت های مناسب و بازدارنده هزینه ارتکاب جرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| 67 فقره پرونده قصاص در مازندران منجر به صلح و سازش شد

خبر خوب| 67 فقره پرونده قصاص در مازندران منجر به صلح و سازش شد